Bardzo duża oglądalność oraz częściowo ustawa o zachowaniu odpowiednich proporcji pomiędzy czasem reklamowym a czasem przeznaczonym na normalne programy telewizyjne powodują, że cena za minutę czasu antenowego przeznaczonego na reklamy nosi kolosalne rozmiary i sięga kilkunastu tysięcy złotych. W tej kwestii przodują przede wszystkim stacje komercyjne, które muszą uzyskać środki na zapłacenie wysokich kontraktów dla swoich gwiazd dziennikarskich. Chętnych jednak nie brakuje ba nawet czasu antenowego jest za mało, przez co reklamodawcy albo odchodzą z kwitkiem albo zmieniają oni godziny emitowania stworzonych przez siebie reklam. Są, bowiem godziny, które we wspomnianym wcześniej czasie antenowym kosztują najwięcej, ale za to cieszą się największą oglądalnością i przyciągają przed ekrany telewizorów największą ilość widzów. Są to godziny bezpośrednio przed głównym wydaniem wiadomości lub też najczęściej oglądalnymi serialami telewizyjnymi lub innymi programami rozrywkowymi. Wtedy też prezentowane reklamy są najbardziej skuteczne.