Niezależnie od branży, w jakiej przyszło działać naszej firmie, istnieje kilka podstawowych wskazówek, które z pewnością ułatwią każdemu właścicielowi przedsiębiorstwa prowadzenie własnej firmy i pozwolą uniknąć przykrych niespodzianek – czy to ze strony prawa, czy też nieuczciwych kontrahentów. Pierwszą i właściwie fundamentalną koniecznością jest poprawne prowadzenie księgowości – co roku Urząd Skarbowy losowo i w sposób szczegółowy kontroluje pewien procent zeznać podatkowych od osób prywatnych i to samo spotyka również firmy, a kary za niewłaściwą dokumentację – nawet jeśli pomyłka jak najbardziej nie była zamierzona i powstała nie z naszej winy – potrafią być bardzo dotkliwe. Dodatkowo jeśli firma wykonuje specjalistyczne usługi wymagające różnego rodzaju zezwoleń, mogą one zostać cofnięte, doprowadzając nawet do konieczności zakończenia działalności gospodarczej, a w ekstremalnych przypadkach może to nas wpędzić w długi lub doprowadzić do odpowiedzialności karnej. Warto więc w przypadku większej firmy zatrudnić profesjonalistę od księgowości albo opłacić inną, zajmującą się takimi rzeczami firmę, aby prowadziła ona rachunki za nas. Możemy być wtedy względnie spokojni o to, że nagle do naszych drzwi nie zapukają panowie ze skarbówki z długą listą błędów, które zdarzyło nam się popełnić podczas corocznego rozliczania. Nie wspominając już o tym, że zaoszczędzony na prowadzeniu księgowości czas możemy poświęcić na inne działania i dalszy rozwój naszej firmy.