Po zmianach ustrojowych w naszym kraju powstało nowe zjawisko – Telesprzedaż. Ta forma poszukiwania chętnych na zakup produktów adresowana jest praktycznie do wszystkich telewidzów, jednak do największego grona odbiorców należy grupa ludzi starszych, emerytów. Dzieje si e tak z kilku powodów. Jednym z nich jest fakt, że ludzie w starszym wieku zamieszkują zazwyczaj sami, często wręcz samotnie. Formą spędzania dużej ilości czasu jest oglądanie telewizji. A tam ładne panie i przystojni, uśmiechnięci i zadowoleni z życia panowie prezentują wspaniałe produkty w niesamowicie niskiej cenie, wręcz okazja! Po kilkakrotnym obejrzeniu takich reklam osoba wierzy, ze ta rzecz jest naprawdę niepowtarzalna i chce ja mieć. Przeważnie nie zastanawia się nawet, czy dany przedmiot będzie w praktyce do czegokolwiek potrzebny. W 90 % przypadków zakupione w tym systemie produkty leżą gdzieś przez następne lata po szafach czy na strychach. Co roku przybywa tam najrozmaitszych przedmiotów, od cudownie sprzątających miotełek po oczyszczacze parowe.