Znalezienie tanich ofert biletów lotniczych nie jest dzisiaj już żadnym wyzwaniem i linie lotnicze sprzedają coraz więcej biletów bezpośrednio. To kolosalna różnica dla całego biznesu turystycznego, dotychczasowo zarabiającego przede wszystkim na biletach sprzedanych przez pośredników – biura podróży czy tour-operatorów. Aktualnie coraz większa część sprzedaży odbywa się na linii przewoźnik lotniczy-klient, a narzędziem służącym do komunikacji i dokonywania sprzedaży jest Internet. Z początku każda linia lotnicza budowała przede wszystkim własną stronę internetową, w nadziei na zdobywanie klientów. Dzisiaj z indywidualnymi witrynami poszczególnych linii lotniczych wygrywają internetowe porównywarki i aplikacje mobilne wyszukujące interesujące nas połączenie we wszystkich dostępnych na rynku liniach lotniczych. Wszystkie oferty zostają zestawione w formie bardzo przejrzystych tabel umożliwiających błyskawiczne zorientowanie się w głównych parametrach podróży i standardach oferowanych przez konkretne marki.