Audi to bardzo popularna niemiecka marka pojazdów, które zyskały popularność w Polsce i na całym świecie. Jednym z rozpoznawalnych i często wybieranych modeli jest Audi A3. Model ten doczekał się trzeciej generacji produkowanej od 2012 roku. Oferuje ona wiele ciekawych wersji silnikowych, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
Podstawowe informacje o Audi A3
Audi A3 to pojazd osobowy zaliczany do segmentu aut kompaktowych. Jego pierwsza generacja była produkowana od 1996 roku. Druga wersja została wprowadzona na rynek w 2003 roku, a trzecia generacja jest produkowana aż po dziś dzień. Ujrzała ona światło dzienne w 2012 roku podczas Geneva Motor Show. W 2012 roku dostępna była wersja 3-drzwiowa, a w 2013 roku wprowadzono do sprzedaży odmianę 5-drzwiową Sportback.
Auto uległo sporym zmianom w porównaniu z poprzednimi generacjami. Bardzo istotny był fakt opracowania jego konstrukcji w oparciu o lekkie materiały. Dzięki temu pojazd charakteryzował się lżejszą masą aż o 80 kilogramów. Warto też dodać, że w modelu tym wykorzystano wiele ciekawych rozwiązań technologicznych, takich jak na przykład tempomat adaptacyjny, nowoczesne wspomaganie kierownicy, asystent toru jazdy, systemy bezpieczeństwa, itp.
Różne wersje silnikowe
Wiele osób zastanawia się jaki silnik w Audi A3 jest najlepszy. Nic w tym dziwnego, ponieważ wybór jest bardzo duży. Opisywany model posiada kilka interesujących wersji silników benzynowych R4 TFSI, o pojemności 1.2 litra (105 koni mechanicznych), 1.4 litra (122 i 140 koni mechanicznych), 1.8 litra (180 koni mechanicznych) oraz 2.0 litra (223 i 300 koni mechanicznych. Dostępna jest też jednostka napędowa R5 TFSI o pojemności 2.5 litra i mocy 367 koni mechanicznych.
Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne to dostępne są jednostki R4 TDI o pojemności 1.6 litra (105 koni mechanicznych) oraz 2.0 litra (150 i 184 konie mechaniczne). Ich moc jest mniejsza, ale są bardziej oszczędne w porównaniu z ich benzynowymi odpowiednikami.
Osoby zastanawiające się jaki silnik w Audi A3 należy wybrać, mają również możliwość zainteresowania się alternatywnymi jednostkami napędowymi. Jedną z nich jest R4 1.4 g-tron o mocy 110 koni mechanicznych, zasilany gazem ziemnym. Inną opcją jest hybryda R4 1.4 e-tron o mocy 204 koni mechanicznych. Są to jednostki napędowe zapewniające sporą oszczędność przy zachowaniu zadowalającego poziomu osiągów i kultury pracy.
Generalnie silniki diesla polecane są na dłuższe trasy i większe przebiegi, ponieważ generują spore oszczędności. W pozostałych przypadkach warto wybrać silnik benzynowy lub alternatywę (hybryda albo gaz) dopasowaną do konkretnych wymagań.
”