Co jest najważniejszego w reklamie? Koszta? Powierzchnia? Miejsce, w którym jest eksponowana? Nic z tych rzeczy! Najbardziej istotną rzeczą na samym początku planowania kampanii reklamowej jest wybór docelowej grupy odbiorców. Mówiąc innymi słowy, musimy zastanowić się, kto miałby przede wszystkim być adresatem naszej reklamy, do kogo ją kierujemy – a dopiero potem planować kolejne jej etapy, takie jak te wcześniej wspomniane. Gdy już zdecydujemy się, jaka grupa społeczna bądź inna jest przez nas najbardziej pożądania, wybieramy jej podstawową formę – w zależności od świadczonych przez nas usług i wybranego „targetu” może to być reklama w Internecie, wykupienie billboardu, zareklamowanie się w gazecie bądź innych tego typu mediach. Oczywiście z pewnością nie zaszkodzi reklama na wszystkich wymienionych tu platformach, choć oczywiście należy zastanowić się, jakie koszty chcemy ponieść. Ważną decyzją jest też postanowienie reklamowania się w sposób indywidualny czy też zatrudnienie firmy, która profesjonalnie zajmie się reklamowaniem naszej marki, produktów czy też usług. Ta druga opcja może być bardzo korzystna, jeśli sam proces reklamy jest nam obcy – w przedsiębiorstwach specjalizujących się w reklamie pracują ludzie, którzy często mają o wiele lepsze umiejętności na tym polu oraz kontakty niż my i dzięki temu mimo dodatkowych nakładów z naszej strony będą mogli osiągnąć wymierny skutek i odznaczyć się lepszą skutecznością.