W supermarketach jest bardzo dużo różnorodnych towarów. W mniejszych marketach są trochę ograniczone, ale także posiadają wielobranżowy wymiar. Sprzedaje się produkty spożywcze, AGD, RTV, produkty kosmetyczne, a nawet odzież i obuwie. Market łączy w sobie kilka sklepów na raz, co czyni go bardziej powszechnym i dostępnym pod względem ilości towarów. Idąc do supermarketu możemy zakupić chleb, masło, wędliny, ser, mleko, pastę do zębów, ziemniaki, karmę dla psa, ręczniki, półkę narożną i kosiarkę- to oczywiście przykładowa lista zakupów, ale na pewno oddaje charakter marketów opartym na różnorodności. Widać wyraźny wpływ branży spożywczej, rzeźniczej, drogeryjnej, ale także można dostrzec elementy sklepów zoologicznych, AGD, RTV, odzieżowych, meblowych a nawet słynnego zieleniaka. Markety są oczywiście bardzo atrakcyjnie zorganizowane, silnie rozwinięty nurt merchandisingu, który skutecznie przykuwa klientów, nie na darmo przy kasach stoją stoiska ze słodyczami, są po to by dzieci namówiły rodziców do ich kupna, to na nich zwraca się uwagę.