Reklama współcześnie przybiera bardzo różnorodne formy, a specjaliści cały czas szukają jak najskuteczniejszych sposobów na to, żeby zachęcić klientów do zakupu promowanych produktów czy usług. Oczywiście nie wszystkie formy reklamy będą się sprawdzać w każdej sytuacji, tu wieloletnie doświadczenia praktyczne i setki przeprowadzonych badań bardzo dobrze pokazują, co się będzie sprawdzać a co nie. W bardzo wielu przypadkach dobrze wypada tradycyjna reklama zewnętrzna, której niektórzy już dawno wieszczyli zbliżający się koniec. Jednak billboardy przemyśl, tablice, bannery i neony cały czas trzymają się bardzo dobrze, co więcej, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii ich popularność cały czas rośnie. Reklama zewnętrzna ma dużo plusów, co sprawia że wielu specjalistów z branży bardzo chętnie po nią sięga. Możliwości są tak duże, że w zasadzie w większości przypadków można z dużym powodzeniem wykorzystać jedną z wielu form tego typu reklamy. Niezaprzeczalnym plusem reklamy zewnętrznej jest jest duża częstotliwość emisji. Oczywiście będzie to miało miejsce w przypadku, gdy będzie zapewniona odpowiednia lokalizacja – najlepiej się sprawdzają reklamy w pobliżu ciągów komunikacyjnych takich jak ruchliwe ulice czy chodniki. Nośniki reklamy zewnętrznej, takie jak na przykład billboardy Sieradz, są widoczne przez 24 godziny na dobę dla wszystkich, którzy będą obok nich przejeżdżać czy przechodzić. Niektóre osoby widzą taką reklamę codziennie nawet po kilka razy, przez co przekaz na reklamie jest przez odbiorców dobrze zapamiętany. Odpowiednio zaprojektowana reklama na bilboardach i plakatach ma prosty, czytelny przekaz, dzięki czemu jej skuteczność jest bardzo duża. Niezaprzeczalnym plusem takiej reklamy są także całkowite koszty prowadzenia promocji. Reklama bilboardowa charakteryzuje się tym, że ma bardzo niski koszt dotarcia do potencjalnych klientów, specjaliści twierdzą, że każda złotówka przeznaczona na taką promocję zwróci się przynajmniej trzy razy.