Każdy kanał telewizyjny ma jeden cel – mieć jak największą oglądalność. To właśnie ten współczynnik jest współczesną miarą sukcesu we wszystkich mediach. Nie ważne czy mówimy o telewizji publicznej czy telewizji prywatnej, liczy się przede wszystkim to, która ze stacji oglądana jest częściej i którą telewizję ogląda większość odbiorców w danym czasie antenowym. Oprócz tego, że konkurują ze sobą całe stacje telewizyjne to również jest konkurencja pomiędzy konkretnymi programami w pasmach antenowych. I tak na przykład konkurują ze sobą wiadomości i serwisy informacyjne. Dzisiaj trochę się pozmieniało i proszę zauważyć, że najważniejsze programy informacyjne lecą na szczęście o różnych porach. Chociaż niektóre i tak się nakładają. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę największe i najbardziej liczące się stacje to mówimy tak naprawdę o trzech programach informacyjnych. Walka o oglądalność to również wpływy z reklam przed i po informacjach. Wiedzą o tym zarówno wydawcy jak i dziennikarze, dlatego zawsze w każdym programie znajdzie się jakaś wyjątkowo spektakularna sensacja.